Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  25.11.2009 22:08 XXXP
 
Pánové, neznáte někdo číslo účtu, na který je možno posílat finanční příspěvky do státní pokladny na umoření státního dluhu? Jestli ano, prosím o odkaz nebo přímé uvedení - zn. JEN SERIOZNĚ. Rád bych totiž do státní kasy poslal nějaký menší peníz, aby jsme jako stát nepřišli na buben. Děkuji.
  26.11.2009 02:11 Zde je odkaz
 
na archív TV Nova, kde je možno si ověřit v Televizních novinách ze dne 18.11.2009 níže uvedené číslo účtu.
http://archiv.nova.cz/multimedia/televizni-noviny-18-11-2009-2.h tml

č.účtu: 1233328001/0710
do zprávy pro příjemce se má uvést:
DAR NA SNÍŽENÍ STÁTNÍHO DLUHU ČESKÉ REPUBLIKY

Stát je díky ODS rozkradený, tak jsem ministerstvu financí do rezervnho fondu tu tvrdou českou 1,-Kč na účet dnes poslal. Kolik z vás bude dalších jednokorunových dárců?
Abych předešel případným rejpalům, že mně to bude stát víc než tu jednu korunu díky bankovním poplatkům, tak sděluji, že moje poplatky bance jsou 0,-Kč už téměř dva roky!!!

Státní kase přeji brzské naplnění, ať je zase co rozkrást.
  26.11.2009 02:15 Doplněk
 
předmětná reportáž začíná zhruba 06:00 minut od začátku televizních novin
  26.11.2009 08:40 on
 
to svazák íčko s kámošem, doktorem a magistrem bendou zatáhnou.vždyť jeho kámoš mrázek mu uměl poradit,jak se ,,poctivě vydělávají grošíky´´
  25.11.2009 19:48 Kdo
 
mluví o tom, že mu nepřidali kecá, protože každý dle tabulek dostane za odsloužené roky přidáno!!!!!! Začněte makat a raději nestávkujte.
  25.11.2009 20:09 Ronin
 
for Kdo
Za odsloužené roky dostaneš přidáno, ale po třech letech ? A s tím makáním se uklidni, protože nevím jak jinde, ale u nás máji skoro všichni na oddělení kromě nepoužitelných kusů víc práce jak minulý rok. A to prokazatelně, protože naše všemocné EŤR má počitadlo na všechno.
  25.11.2009 20:38 pro Ronin
 
A nebylo přidáno jen dle tabulek. Jenom loni na základech plošně všem nejdříve 1.5 procenta a pak ještě něco, ale nebudu bludit to si už nepamatuji. Ronine, dal si se k policii, tak makej, ty jseš asi jeden z těch, kteří by jen brali a když je nejhůř, tak bys stávkoval. Běž a vydemonstruj si 5 000 navíc. Víš, stát není dojná kráva jak ty si myslíš, ale demonstruj.
  26.11.2009 08:12 Ronin
 
Bylo přidáno těch tvých 1,5%, ale po třech letech a tebou uváděné něco dalšího u nás bylo 500,- Kč na rizikáči, které museli stejně zvýšit, protože šel nápad nahoru. Jinak asi neumíš číst, protože já nechci o 5.000,- Kč víc, ale pouze tolik co jsem bral doteď. Jinak mluvíš úplně stejně jako jeden kolega z fary, kde se kopou do prodloužených zad a za rok udělá to co já za dva měsíce ? V takovém případě budu spokojený a nebudeme mi vadit snížení platu !
  26.11.2009 15:35 pro Ronin a .
 
To, že jde o průměr je mi jasný, je také jisté, že nyní odchází většinou starší kolegové s vyššími platy a místo nich nastoupí noví s polovičním, nebo nenastoupí vůbec a tak si připočti mzdové prostředky na druhou stranu rovnice.,,A na neobsazené tabulky byly mzdové prostředky odebrány již letos... Vím o čem píšu, tak se zbytečně nestrašte a chystejte se na Mikuláše a pak Vánoce, místo nic neřešících demonstrací..
  25.11.2009 19:44 Bez podpory
 
http://www.policista.cz/diskuze/tema/1247/
  25.11.2009 20:36 Ronin
 
pro xyz
Tady zase někdo poslouchal kolenem co ? Ministerstvo vnitra má ze svého rozpočtu ušetřit ty tvá 4%, ale u každého poldy to bude znamenat něco kolem 7%.
  26.11.2009 12:25 pro Ronin
 
Když sto lidí bude brát po 100,- Kč a každému snížím o 4% tak bude každý brát 96,- Kč, Tj. celkem nejříve 10.000,- a po snížení 9.600,- co je opět rozdíl 4 %. Každí ví, že když každému snížím o 4 %
celkově je to stejně. Jak jsi došel ze 4 na 7 ...
  26.11.2009 14:04 .
 
Jednoduché vysvětlení.Protože to už kolega rozberal dobře, jen to s dovolením zkopíruji...
Na Tvůj dotaz, jak jsem přišel na 7 procent uvádím následující: těch 7 procent je hodně optimistický odhad, v reálu nám hrozí 8-10 procent dolů. Odbory na to již upozornily. Počítej se mnou: 4 procenta je celkový balík peněz, o které má policie dostat příští rok na mzdy méně. Bude se to snižovat z tarifů (všem asi 6 procent dolů). To ale znamená, že to nebude pro všechny z celkového platu stejně. Vedoucí, kterému tarif tvoří např. jenom 50 procent z celé mzdy, protože má příplatek za vedení a vysoké osobní, tedy přijde ze svého celkového platu např. jenom o 3 procenta. Naproti tomu řadovému poldovi, s osobním v řádu stokorun, tvoří tarif např. 80 procent mzdy. Takže když se mu šáhne na tarif úplně stejně jako vedoucímu (šesti procenty), bude to z jeho celkového platu dělat mnohem více, okolo 5 procent. Čtyři procenta budou PRŮMĚR! To je ale pořád jenom první část. Policii totiž vyjma těch 4 procent na mzdy byly odebrány pro příští rok i finance na 1900 neobsazených tabulkových míst. Z těchto peněz byly dosud "dotovány" platy nás, co za chybějící kolegy sloužíme (cpalo se to do rizikáče, osobního, odměn). Je to tak obrovský balík peněz, že to dělá téměř další 4 procenta z objemu financí na mzdy. Takže to jsme již na 8 osmi procentech, ovšem v průměru. V reálu to pro řadové bude víc, jak jsem vysvětlil výše. A jelikož se vedení pražské policie již nechalo slyšet, že u nich se platy snižovat nebudou, hádej na čí to bude úkor (nic proti Pražákům). No z toho celkového balíku dostanou méně ostatní kraje, pokud se Praze krátit nebude! Tyhle informace ale náš management úzkostlivě tajil, zejména do konce října, kdy mohli odcházet kolegové, kterých se týkalo tzv. přechodné období... A že ty peníze dolů nebudou jenom na jeden rok, jak nás teď lakují, o tom si už šuškají vrabci na střeše...
  25.11.2009 17:44 Pro Ronina <chibil.mir@seznam.cz>
 
Máš naprostou pravdu v příspěvku níže. Policista musí "nabrat" kdejakou pitomost a provést šetření. Kvůli tomu nezbývá vůbec čas na pořádnou prevenci. Osobně jsem nabíral takové pitomosti jako poškozený praporek, když jeden řekl druhému blbečku atd. Vždyť to znáte. Neskutečné nesmysly. A když ve 3 hodiny ráno přijde silně podnapilý občan, že mu určitě ukradli peněženku a na otázku kde se to mohlo stát tak vůbec nemá tuchy, protože za noc vymetl několik pajzlů, ale tvrdošíjně trvá na podání tr. oznámení, protože mu peněženku ukradli z kapsy kalhot. A nezapomene poznamet, že policajti jsou povinni oznámení přijmout a že si je platí ze svých daní. V Holandsku by se s ním vůbec nebavili, ale my poslušně přijmeme tr. oznámení a píšeme a píšeme. Fakt super.
  26.11.2009 14:51 xxx
 
Top oznámení u nás: krádež květináče s květinou za 20kč, s níž si 3 městští strážnici nevědli rady, krádež 1ks květu slunečnice, poslední krádež - svačiny - chleba s paštikou...:o)
  25.11.2009 13:11 XXXP
 
http://www.nosp.cz/AKTUALNE/o_datu_konani_demonstrace_-rozhodnut o
  25.11.2009 15:03 kodl
 
Co furt máte s tou demonstrací? Když vzít všude, tak všem, není se tudíž čemu divit. Nebo státní zaměstnanec je něco více než normální dělník? Není, banaopak nic nevyrábí a je placen z peněz daňových poplatníků. Nějakou demonstraci bych rozpustil, není za co demonstrovat.
  25.11.2009 15:25 re
 
Proč nebyla demonstrace, když se st. zaměst. peníze zvyšovaly?
  25.11.2009 15:58 for "re"
 
Vy taky děláte demonstraci,když vám v Bohnicích zvednou kapesné?
  25.11.2009 16:23 Ronin
 
for Kodl
Prachy ve státní kase jsou jenom se s nimi neumí hospodařit, když jsou peníze na zbytečnosti jako na mise v Kosovu, kde se vojáci z nudy opijí, fetují a pak se poperou nebo jeden druhého postřelí, tak nevím proč mě a mým kolegům co se někdy za šichtu ani nenají má být snížen plat. Na rozdíl od soukromé sféry nepociťuje PČR úbytek práce, ale naopak a nevím co je špatného na tom, že za více práce chci aspoň stejný plat jako minulý rok. Když se má šetřit tak se má jako v soukromém sektoru udělat audit a propustit zbytečné lidi a pak se těm co dělaj nemusí snižovat plat.
  25.11.2009 16:24 XXXP
 
for kodl, re, for"re"
Pánové policistům, hasičům a dalším státním zaměstnancům se platy nezvyšovaly již 3 ROKY. Myslíte si, že při inflaci jaká za ty 3 roky prošla je to v pořádku? Já si to tedy nemyslím. My nežádáme zvýšení platů, ale jejich zachování na úrovni roku 2009, protože nám již bylo vzato víc než komukoliv jinému. Je pravda, že jsme placeni daňovými poplatníky, ale že by jsme nic nedělali to není pravda. Kdo myslíte, že hlídá po nocích vaše klidné spaní, kdo hasí vaše požáry, kdo ohledává každého troubu co se zabije na silnicích nebo spáchá sebevraždu, kdy vyřizije všechny vaše problémy na úřadech, no přeci my všichbni státní zaměstnanci. Myslím si, že jsme již na oltář vlasti položili dost velkou oběť, protože čeho je moc, toho je příliš a on jednou ten pohár trpělivosti musí přetéct a pak se dějí věci jako třeba v roce 1948 kdy vyhrála dělnická třída s komunisty a sesadila kapitalisty, nebo v roce 1989,kdy opět dělnická třída, tentokrát společně s inteligencí komunisty od vlády odstavile. A poklud si myslíte, že ve státní správě je až tak dobře, tak máte možnost, se po získání příslušného vzdělání, přihlásit a taky si užívat. Přeji všem křiklounům pěkný podvečer.
PS:
Bývalému ministrovi vnitra panu Ivanu Langerovi nevěřte ani slovo. Ten co tu papulu otevře, tak z ní vypustí vždy LEŽ nebo KRAVINU.
  25.11.2009 18:08 pro Ronin
 
Kdyby se v soukr. sféře nadbytečně propouštělo, jako že se propouští, tak kdo by na tebe makal? Práce máte jistě dost, ale je vás na ni nadbytek, část st. zaměstnanců bych propustil, tak jako v soukr. sféře. Vždyť je to jasně daný. Méně policistů a stejné platy a nebo stejný počet policistů a menší platy. Tak za co chceš šmoulo stávkovat? Vem si, kolik máš za měsíc nachrápaných hodin v práci, a to ten kdo dělá u mašiny úkolově nemá. Buď soudný.
  25.11.2009 19:08 xyz
 
Hovořil jsem s mnoha bývalými kolegy a většina s demonstrací nesouhlasí, protože ví, že se vše může otočit proti policii jako celku, jestli se ve sdělovacích prostředcích uvede, že snížením o 4% přijdou policisté cca o 1500,- Kč, tak si každý umí spočítat kolik je 100 %. Proti policii zejména ve veřejném mínění, které i tak není nejlepší. A odbory u policie ? Jaká je organizovanost ?
  25.11.2009 19:47 svatá
 
pravda Bohumile. Jen blbněte §!!!
  25.11.2009 20:32 Ronin
 
Stále tady mluvíš o soukromé sféře tak ti dám příklad jak to u PČR chodí, na toho jednoho tvého dělníka u soustruhu obrazně řadového poldů vychází tři mistři tedy vedoucí. To je v pořádku ? Ten pán nahoře před svým nástupem mluvil o snižování míst na PP a MV a co se stalo, všichni tam zůstali a akorát jim narostl plat. Tehle stát pod vedením pravice nebo levice dělá jeden kopanec za druhým a jenom se mrhá prachama a teď na to mají poldové, hasiči a další státní zaměstnanci doplatit.
  26.11.2009 14:23 xxx
 
Stále dokola :!Platím si vás ze svých daní,tak držte h.by a makejte!" A policista,hasič ze svých příjmů neplatí daně?!Ba že platí.Že s tím ti le.plové neumějí hospodařit já teda rohodně nemůžu.Dnes 4%(7-10%),příští rok bude co?Sami si darmož.outi už odhlasovali na příští rok, že si přidají a ostatní ať se třeba pasou.Od Francie by jsme se měli učit a jejich odborů.Nikdo nechce za stávající situace přidat,ale zachovat nějakou životní úroveň.Pokud policii nezaplatí stát, zaplatí ji protistrana-to je prostě realita(jak řekl kdysi ministr vnitra Sacher).Na nějaký jeho (toho vpravo nahoře)kodexy policisty se každý s chutí vykašle.Pak si všichni budete stěžovat, že zde bují korupce.Uvědomte si, že hranice, kdy spoustu poldů dělá svoji práci zatím ještě stále z přesvědčení, je velmi tenká.Volají ze svých telefonů za své peníze, spoustu hodin jim nezplatí etc.Pokud to takhle půjde dál, přijde doba, kdy se nikomu ve volnu nedovláte, aby přišel rychle pomoct do práce a nikdo nehne ani o mm víc prstem než bude muset.Jediný a neoddiskutovatelný motivační prvek jsou peníze.Kdo tvrdí něco jiného-lže.Proč není takhle napadána AČR, jeden skandál za druhým a přitom od bitvy na Bílý Hoře, kromě misí snad nikde nevystřelili, pokud zorvna nestřílejí po sobě.To je pračka na peníze - Gripenama počínaje a 1000,-Kč i víc za m2 sádrokartonu konče, když se dal v té době normálně pořídit za 200kč/m2 aj.
  24.11.2009 13:15 tak
 
o víkendu poslední služba a Sbohem a šáteček,a Vám pane ex ministře z celého srdce přeji,aby Vás jednoho krásného a slunného dne sebrali a zavřeli,doufám,že se toho ještě dožiji-LIKVIDÁTORE POLICIE
  24.11.2009 13:28 .
 
:-)
  24.11.2009 18:12 for tak
 
do roka a do dne toho budeš litovat
  24.11.2009 19:11 pro for tak
 
Nevím proč by měl litovat a dělat mocipánům u P ČR blbečka. Neznám nikoho kdo odešel, že by litoval. Tak nekal blbe vodu.
  25.11.2009 07:34 Tak
 
asi žiješ v jiném světě troubo!
  25.11.2009 07:44 znám
 
Znám jich mnoho co litují, ale protože jsi nikdy řádný policajt nebyl, tak Ty asi ne..
  25.11.2009 08:22 fekete
 
skončil jsem v dubnu, bylo to hodně těžké rozhodování (slušný plat, zajímavá práce), ale holt přechodné období je skončené a já měl strach, že narazím na blbce, který mě vymastí v době, kdy nebudu mít nárok na výsluhu (prostě nebudu moci prásknout dveřmi), ale víte, že se mi někdy zasteskne a dokonce se přistihuji, že se to předtím začínám trochu idealizovat - naštěstí si pak rychle vzpomenu na to, co se civilistům dost těžko vysvětluje (hlavně, co si člověk nechal všechno líbit, protože to bylo třeba v zájmu celku - bylo mu to blbý vůči kolegům dělat problémy), každopádně nyní jsem úředníkem s výsluhou a nemohu si stěžovat
  24.11.2009 11:03 -4%
 
je tak málo, že bych o tom nechtěl ani mluvit, protože co udělá vláda, sníží na oplátku stavy a to je horší než těch pouhých -4%
  24.11.2009 18:02 Klokan
 
Ale co, proč pouze 4% nebo 10%, ať vezmou rovnou 50%, nebo ať policií zruší a také armádu. Můžeme tu mít takovou pěknou anarchii.
  24.11.2009 19:31 Ronin
 
Když snižit plat a stavy tak přijmout Holanský systém ve kterém se nešetří kdejaká kravina. Pro neznalé nikde v zahraničí se nešetří ztráty mobilů platebních karet, dokladů a RZ ? Také tam policie nešetří drobné krádeže a to ani ty s vloupáním ? Po odcizeném vozidle pátrá pouze v případě, kdy jeho hodnota je přes 100.000,- Kč.
Pak se tady odborníci nedivte, že v ČR je nejvíce poldů na počet obyvatel, když se u nás musí šetřit kdejaká kravina.
  24.11.2009 22:06 XXXP
 
Svatá pravda Ronine. Máme tady ale odborníků na policejní práci, že ano.
  23.11.2009 18:52 Íčko tunel
 
Úřednická vláda Jana Fischera si v posledních měsících získala neobvykle vysokou důvěru veřejnosti. Bezmála tři čtvrtiny populace jí důvěřuje, díky čemuž se v posledním průzkumu společnosti CVVM poprvé vyhoupla před prezidenta Václava Klause. Přitom i důvěra v něj se drží vysoko na 68 procentech. Naopak nejméně lidé projevují důvěru v Poslaneckou sněmovnu.
  22.11.2009 22:42 -10%
 
je tak ideální stav!!!!
  24.11.2009 01:15 NePo
 
Ano,souhlasím, pokud to bereš v procentuálním zeštíhlení počtu velitelských funkcí
  24.11.2009 09:25 Pepa
 
Deset procent letos a deset procent napřesrok. A to chceme jít demonstrovat? Za co? Za to že jde o pouhá 4 procenta? Je vidět, že u sboru jsou stále čím dál více nemakačenků a netáhel. Za málo práce ( za nic ) hoédně peněz ( balík).Jak jsem výše psal hasičům a policajtům 10 letos a 10 napřesrok. Nelíbí se někomu tak ať jde a neotravuje nás poctivě pracující lid. Darmošlapy nikdo platit nebude.
  22.11.2009 21:58 policajt <policajt@seznam.cz>
 
Langr kecá že nezasahuje do diskuze