Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:57 Kalouskokot
 
Než se současnou soc. dem. do Řecka, to raději do opozice, říká Kalousek

První místopředseda strany TOP 09 Miroslav Kalousek klade důraz na vyrovnaný rozpočet i za cenu tvrdých škrtů. Bojí se řecké krize, k níž podle něj vede politika sociální demokracie. Proto koalici s ní vylučuje, uvedl v rozhovoru pro páteční Právo.
Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek
Zvětšit obrázek

Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek

FOTO: Michaela Říhová, Právo

Včera 13:06

Prohlásili jste, že bez úspor a výrazného šetření bude Česko následovat Řecko. Myslíte, že vaše návrhy, jak sanovat veřejné rozpočty, jsou sociálně spravedlivé a spravedlivě zasáhnou každou sociální skupinu?

Nikdo z nás není nositelem jediné pravdy, takže ti, kteří dávají přednost společnosti rovné spotřeby před společností rovných šancí, to mohou vidět jako nespravedlivé, ale v jejich programech zase vidíme velkou nespravedlnost my. Myslím si, že ve společenském přerozdělování nemáme hledat slovo spravedlnost, ale máme hledat slovo slušná společenská dohoda.

To, co navrhujeme my, jsou sociálně únosná opatření vedoucí k tomu, abychom si už v roce 2015 nemuseli půjčovat na běžný provoz státu. Samozřejmě bych se nepřel o to, jestli to musí být v roce 2015, 2016 nebo 2017, ale musí být vidět na konec. TOP 09 je ale jediná strana, jejíž opatření směřují z hlediska veřejných rozpočtů mimo Řecko. Všechny ostatní strany navrhují programy, které vedou do Řecka. Některé rychleji, některé pomaleji, ale zásadní výhybka tam není.
Já si spravedlivé utahování opasků představuji tak, že zasáhne každého, ne jenom ty, kteří jsou odkázáni na veřejné rozpočty. O deset procent chcete zkrátit prostředky na platy státních zaměstnanců a na mateřskou, chcete zmrazit na rok důchody, snížit příspěvky politickým stranám. Ale co jiní zaměstnanci a podnikatelé?

Váš argument bych akceptoval, kdybychom vycházeli z ideálně spravedlivé situace, ale nic takového tady není. Pokládám za asociální, že 50 procent populace je definováno jako sociálně potřební. Pokládám za asociální, že existují sociální dávky, na které má nárok každý bez ohledu na to, jaké jsou jeho majetkové poměry. Pokládám za asociální, že současný systém podpory v nezaměstnanosti a opatření proti práci na černo nabízejí srovnatelnou alternativu ke slovu pracovat. To vše pokládám za asociální a my se to snažíme odstranit.



Neumím si představit, jak bych chtěl po průměrném českém důchodci, který pobírá okolo 10 tisíc korun, aby přispíval řeckému důchodci na jeho důchod dva a půl tisíce eur.Miroslav Kalousek


Nebylo by spravedlivější zavést třeba progresivní zdanění?

Máme progresivní zdanění a není potřeba ho zavádět. Víte, že jedna třetina plátců daně z příjmů fyzických osob daň fakticky neplatí, protože vzhledem k výši jejich příjmů jim nevzniká žádná faktická daňová povinnost? To se vám zdá jako malá progrese? Vysokopříjmoví např. ze 100 tisíc korun zaplatí 15 tisíc korun daně. To se vám zdá jako malý rozdíl? Mně se zdá jako docela veliký.
Mně jde o symboliku, aby úspory nesli i více vydělávající zaměstnanci.

Ale oni je nesou. Vaše argumentace vychází z dělení společnosti na chudé a bohaté. Promiňte, my nedělíme společnost na chudé a bohaté, zdá se nám to jako velmi nebezpečné. My dělíme společnost na sociálně potřebné a ty ostatní. Sociálně potřební musí dostat rychle a včas veřejnou pomoc, aby jejich život byl důstojný, ale to se musíme rozloučit s myšlenkou, že sociálně potřebných je 50 procent. Je jich 10 až 15 procent.
Také chcete bojovat proti privatizaci veřejné moci. Kde ji konkrétně vidíte?

Chceme společnost rovných šancí a svobodnou soutěž s velkou sociální odpovědností za svoje okolí. Nesmí to být prostředí, kde uspěje jen ten, kdo má správné konexe a patří do sítě kamarádů. Podnikatelé si dnes a denně stěžují, že v řadě regionů vznikly pevné vazby mezi podnikatelskými skupinami a politiky z ODS a ČSSD. Potom je jedno, jakou zvolíte stranu, protože stejně volíte někoho, kdo nekandiduje a kdo si obě dvě strany oblékl do svých vlastních triček. A v zásadě je mu úplně jedno, jak volby dopadnou, protože o zásadních věcech a o přerozdělování v regionu bude rozhodovat on. Bývalý předseda ODS Topolánek je nazval kmotry, my jim říkáme privatizátoři veřejné moci.

Co říkáte na to, že šéf Věcí veřejných Radek John vás zařadil do kategorie dinosaurů, kteří jsou zosobněním propojení byznysu a politiky?

Myslím, že to svědčí jen o vyprázdnění politiky a o naprosté absenci věcných argumentů. Za druhé nesmíme brát vážně něco, co říká nájemní žoldnéř, který ani nesmí za stranu oficiálně jednat.



V konečné podobě TOP 09 je znát velká stopa Karla SchwarzenbergaMiroslav Kalousek


Ptám se z toho důvodu, že tento nájemní žoldnéř, jak říkáte, má šanci stejně jako vy dostat se do Sněmovny. Možná budete muset spolu vyjednávat o sestavování vlády.

S panem Johnem určitě ne, ale s výkonným místopředsedou Věcí veřejných Škarkou, protože ten jediný smí za stranu jednat. Pan John nesmí. Pan John je najatý k tomu, aby jen něco říkal, ale nic závazného vyjednávat nesmí. Nevím, kdo pana Johna najal nebo si ho platí, je mi to jedno, možná ti samí lidé, kteří ho platili ve společnosti Ora Print (vydavatel časopisu VZP), kde podpisové právo měl. Ale pravděpodobně jeho zaměstnavatelé nyní zjistili, že teď bude lepší, když mu podpisové právo nebudou dávat.
Jaké máte mantinely pro povolební vyjednávání?

Umím si to nejjednodušeji představit s ODS, i když jsem zklamán jejich programem, který nevyvádí zemi ze směru Řecko, ale věřím, že při koaličních jednáních bychom je přesvědčili k tomu, abychom opravdu směřovali k vyrovnaným rozpočtům. Neumím si to představit ani z programového, ani z personálního hlediska se sociální demokracií, o komunistech snad mluvit nemusíme, a projde-li ještě nějaká jiná strana, tak s ní budeme jednat.
Podle preferencí to vypadá, že ČSSD má šanci vyhrát. Vašemu předsedovi vadí jen vedení ČSSD, které podle něj nedrží slovo. Týká se to jen Jiřího Paroubka, nebo všech špiček soc. demokracie?

Týká se to hlavně pana Paroubka na základě nějaké zkušenosti. Je tady řada sociálních demokratů, u kterých nemám důvod pochybovat o jejich odhodlání této zemi pomoci. My jsme jasně řekli, že nepůjdeme do vlády, která nebude snižovat vládní výdaje. Program ČSSD ale výrazným způsobem vládní výdaje zvyšuje. Slyšel jsem pět jejich podmínek, to nejsou podmínky, na které jsme ochotni přistoupit. I kdyby tisíckrát vyhráli volby, tak je to program, se kterým vládnout nemůžeme.
I kdyby odstavili Jiřího Paroubka a vládu by dělal někdo, kdo by nedráždil potenciální koaliční partnery?

Tady nejde o dráždění. Ale o dodržení slova. Nedupáme nožičkou, ale nemůžeme se na základě ideových východisek a étosu naší strany účastnit žádné vlády, která nebude snižovat státní výdaje. Protože vláda, která to nebude dělat, nás vede řeckou cestou a toho se nemůžeme účastnit. V takovém případě musíme být opoziční alternativou.
Sám s oblibou říkáte, že kompromis není sprosté slovo.

Dokážu si představit kompromis, který povede k vyrovnaným rozpočtům v nějakém dohledném čase, třeba léta 2015, 2016 či 2017. Ale neumím si představit kompromis, který říká, že se za čtyři roky dostaneme pod tři procenta deficitu. Protože to bude stále znamenat, že si budeme i nadále půjčovat na svůj běžný provoz.
Co budete dělat, když po volbách bude jediná možná koalice vás a ČSSD?

Teď vám říkám, že koalice se soc. demokracií není možná, tak jak můžete říci jediná možná?
Když jsme mluvili o Řecku. Byl byste pro to, aby ČR Řecku pomohla?

To je vyloučené. ČR se podílela na posílení Mezinárodního měnového fondu. Potíže v eurozóně jsou potíže eurozóny. Neumím si představit, jak bych chtěl po průměrném českém důchodci, který pobírá okolo 10 tisíc korun, aby přispíval řeckému důchodci na jeho důchod dva a půl tisíce eur, na který si Řekové nikdy nevydělali.
TOP 09 je jednoznačně vaším dítětem. Přemluvil jste Karla Schwarzenberga, aby s vámi do toho šel a stal se prvním předsedou TOP 09. Jak jste spokojen s jeho výkonem?

Řekněme, že jsem byl hlavním motorem nebo možná hlavním projektantem. Určitě si to nemohu přisvojit sám sobě. Myslím, že v konečné podobě TOP 09 je znát velká stopa Karla Schwarzenberga. On je bezpochyby největší autoritou mezi námi a já se domnívám, že i největší autoritou ze všech lídrů politických stran.
Ptám se, protože veřejně přiznal, že zcela neovládá program TOP 09.

Myslím, že to trochu posouváte. Karel Schwarzenberg byl tázán na podrobnosti a detaily, například penzijní reformy, a on není členem expertních týmů, které detailně program zpracovávaly. On je předseda, který dal základní politické zadání, že se musí jednat o finanční a vyrovnané systémy a že je potřeba zvýšit osobní odpovědnost každého účastníka systému. To je zadání hodné předsedy a to zadání potom splní konkrétní expertní týmy. Na tom mi nepřipadá nic divného, každý máme svůj úkol.
Co říkáte na zlá slůvka prezidenta Václava Klause, že TOP 09 je stranou jednoho člověka a jedné figurky, tedy vás a pana Schwarzenberga?

Protože pan prezident ještě neměl čas se seznámit s programem a se strukturou TOP 09, je jeho výrok naprosto mimo realitu.
  25.11.2009 22:08 XXXP
 
Pánové, neznáte někdo číslo účtu, na který je možno posílat finanční příspěvky do státní pokladny na umoření státního dluhu? Jestli ano, prosím o odkaz nebo přímé uvedení - zn. JEN SERIOZNĚ. Rád bych totiž do státní kasy poslal nějaký menší peníz, aby jsme jako stát nepřišli na buben. Děkuji.
  26.11.2009 02:11 Zde je odkaz
 
na archív TV Nova, kde je možno si ověřit v Televizních novinách ze dne 18.11.2009 níže uvedené číslo účtu.
http://archiv.nova.cz/multimedia/televizni-noviny-18-11-2009-2.h tml

č.účtu: 1233328001/0710
do zprávy pro příjemce se má uvést:
DAR NA SNÍŽENÍ STÁTNÍHO DLUHU ČESKÉ REPUBLIKY

Stát je díky ODS rozkradený, tak jsem ministerstvu financí do rezervnho fondu tu tvrdou českou 1,-Kč na účet dnes poslal. Kolik z vás bude dalších jednokorunových dárců?
Abych předešel případným rejpalům, že mně to bude stát víc než tu jednu korunu díky bankovním poplatkům, tak sděluji, že moje poplatky bance jsou 0,-Kč už téměř dva roky!!!

Státní kase přeji brzské naplnění, ať je zase co rozkrást.
  26.11.2009 02:15 Doplněk
 
předmětná reportáž začíná zhruba 06:00 minut od začátku televizních novin
  26.11.2009 08:40 on
 
to svazák íčko s kámošem, doktorem a magistrem bendou zatáhnou.vždyť jeho kámoš mrázek mu uměl poradit,jak se ,,poctivě vydělávají grošíky´´
  25.11.2009 19:48 Kdo
 
mluví o tom, že mu nepřidali kecá, protože každý dle tabulek dostane za odsloužené roky přidáno!!!!!! Začněte makat a raději nestávkujte.
  25.11.2009 20:09 Ronin
 
for Kdo
Za odsloužené roky dostaneš přidáno, ale po třech letech ? A s tím makáním se uklidni, protože nevím jak jinde, ale u nás máji skoro všichni na oddělení kromě nepoužitelných kusů víc práce jak minulý rok. A to prokazatelně, protože naše všemocné EŤR má počitadlo na všechno.
  25.11.2009 20:38 pro Ronin
 
A nebylo přidáno jen dle tabulek. Jenom loni na základech plošně všem nejdříve 1.5 procenta a pak ještě něco, ale nebudu bludit to si už nepamatuji. Ronine, dal si se k policii, tak makej, ty jseš asi jeden z těch, kteří by jen brali a když je nejhůř, tak bys stávkoval. Běž a vydemonstruj si 5 000 navíc. Víš, stát není dojná kráva jak ty si myslíš, ale demonstruj.
  26.11.2009 08:12 Ronin
 
Bylo přidáno těch tvých 1,5%, ale po třech letech a tebou uváděné něco dalšího u nás bylo 500,- Kč na rizikáči, které museli stejně zvýšit, protože šel nápad nahoru. Jinak asi neumíš číst, protože já nechci o 5.000,- Kč víc, ale pouze tolik co jsem bral doteď. Jinak mluvíš úplně stejně jako jeden kolega z fary, kde se kopou do prodloužených zad a za rok udělá to co já za dva měsíce ? V takovém případě budu spokojený a nebudeme mi vadit snížení platu !
  26.11.2009 15:35 pro Ronin a .
 
To, že jde o průměr je mi jasný, je také jisté, že nyní odchází většinou starší kolegové s vyššími platy a místo nich nastoupí noví s polovičním, nebo nenastoupí vůbec a tak si připočti mzdové prostředky na druhou stranu rovnice.,,A na neobsazené tabulky byly mzdové prostředky odebrány již letos... Vím o čem píšu, tak se zbytečně nestrašte a chystejte se na Mikuláše a pak Vánoce, místo nic neřešících demonstrací..
  25.11.2009 19:44 Bez podpory
 
http://www.policista.cz/diskuze/tema/1247/
  25.11.2009 20:36 Ronin
 
pro xyz
Tady zase někdo poslouchal kolenem co ? Ministerstvo vnitra má ze svého rozpočtu ušetřit ty tvá 4%, ale u každého poldy to bude znamenat něco kolem 7%.
  26.11.2009 12:25 pro Ronin
 
Když sto lidí bude brát po 100,- Kč a každému snížím o 4% tak bude každý brát 96,- Kč, Tj. celkem nejříve 10.000,- a po snížení 9.600,- co je opět rozdíl 4 %. Každí ví, že když každému snížím o 4 %
celkově je to stejně. Jak jsi došel ze 4 na 7 ...
  26.11.2009 14:04 .
 
Jednoduché vysvětlení.Protože to už kolega rozberal dobře, jen to s dovolením zkopíruji...
Na Tvůj dotaz, jak jsem přišel na 7 procent uvádím následující: těch 7 procent je hodně optimistický odhad, v reálu nám hrozí 8-10 procent dolů. Odbory na to již upozornily. Počítej se mnou: 4 procenta je celkový balík peněz, o které má policie dostat příští rok na mzdy méně. Bude se to snižovat z tarifů (všem asi 6 procent dolů). To ale znamená, že to nebude pro všechny z celkového platu stejně. Vedoucí, kterému tarif tvoří např. jenom 50 procent z celé mzdy, protože má příplatek za vedení a vysoké osobní, tedy přijde ze svého celkového platu např. jenom o 3 procenta. Naproti tomu řadovému poldovi, s osobním v řádu stokorun, tvoří tarif např. 80 procent mzdy. Takže když se mu šáhne na tarif úplně stejně jako vedoucímu (šesti procenty), bude to z jeho celkového platu dělat mnohem více, okolo 5 procent. Čtyři procenta budou PRŮMĚR! To je ale pořád jenom první část. Policii totiž vyjma těch 4 procent na mzdy byly odebrány pro příští rok i finance na 1900 neobsazených tabulkových míst. Z těchto peněz byly dosud "dotovány" platy nás, co za chybějící kolegy sloužíme (cpalo se to do rizikáče, osobního, odměn). Je to tak obrovský balík peněz, že to dělá téměř další 4 procenta z objemu financí na mzdy. Takže to jsme již na 8 osmi procentech, ovšem v průměru. V reálu to pro řadové bude víc, jak jsem vysvětlil výše. A jelikož se vedení pražské policie již nechalo slyšet, že u nich se platy snižovat nebudou, hádej na čí to bude úkor (nic proti Pražákům). No z toho celkového balíku dostanou méně ostatní kraje, pokud se Praze krátit nebude! Tyhle informace ale náš management úzkostlivě tajil, zejména do konce října, kdy mohli odcházet kolegové, kterých se týkalo tzv. přechodné období... A že ty peníze dolů nebudou jenom na jeden rok, jak nás teď lakují, o tom si už šuškají vrabci na střeše...
  25.11.2009 17:44 Pro Ronina <chibil.mir@seznam.cz>
 
Máš naprostou pravdu v příspěvku níže. Policista musí "nabrat" kdejakou pitomost a provést šetření. Kvůli tomu nezbývá vůbec čas na pořádnou prevenci. Osobně jsem nabíral takové pitomosti jako poškozený praporek, když jeden řekl druhému blbečku atd. Vždyť to znáte. Neskutečné nesmysly. A když ve 3 hodiny ráno přijde silně podnapilý občan, že mu určitě ukradli peněženku a na otázku kde se to mohlo stát tak vůbec nemá tuchy, protože za noc vymetl několik pajzlů, ale tvrdošíjně trvá na podání tr. oznámení, protože mu peněženku ukradli z kapsy kalhot. A nezapomene poznamet, že policajti jsou povinni oznámení přijmout a že si je platí ze svých daní. V Holandsku by se s ním vůbec nebavili, ale my poslušně přijmeme tr. oznámení a píšeme a píšeme. Fakt super.
  26.11.2009 14:51 xxx
 
Top oznámení u nás: krádež květináče s květinou za 20kč, s níž si 3 městští strážnici nevědli rady, krádež 1ks květu slunečnice, poslední krádež - svačiny - chleba s paštikou...:o)
  25.11.2009 13:11 XXXP
 
http://www.nosp.cz/AKTUALNE/o_datu_konani_demonstrace_-rozhodnut o
  25.11.2009 15:03 kodl
 
Co furt máte s tou demonstrací? Když vzít všude, tak všem, není se tudíž čemu divit. Nebo státní zaměstnanec je něco více než normální dělník? Není, banaopak nic nevyrábí a je placen z peněz daňových poplatníků. Nějakou demonstraci bych rozpustil, není za co demonstrovat.
  25.11.2009 15:25 re
 
Proč nebyla demonstrace, když se st. zaměst. peníze zvyšovaly?
  25.11.2009 15:58 for "re"
 
Vy taky děláte demonstraci,když vám v Bohnicích zvednou kapesné?
  25.11.2009 16:23 Ronin
 
for Kodl
Prachy ve státní kase jsou jenom se s nimi neumí hospodařit, když jsou peníze na zbytečnosti jako na mise v Kosovu, kde se vojáci z nudy opijí, fetují a pak se poperou nebo jeden druhého postřelí, tak nevím proč mě a mým kolegům co se někdy za šichtu ani nenají má být snížen plat. Na rozdíl od soukromé sféry nepociťuje PČR úbytek práce, ale naopak a nevím co je špatného na tom, že za více práce chci aspoň stejný plat jako minulý rok. Když se má šetřit tak se má jako v soukromém sektoru udělat audit a propustit zbytečné lidi a pak se těm co dělaj nemusí snižovat plat.
  25.11.2009 16:24 XXXP
 
for kodl, re, for"re"
Pánové policistům, hasičům a dalším státním zaměstnancům se platy nezvyšovaly již 3 ROKY. Myslíte si, že při inflaci jaká za ty 3 roky prošla je to v pořádku? Já si to tedy nemyslím. My nežádáme zvýšení platů, ale jejich zachování na úrovni roku 2009, protože nám již bylo vzato víc než komukoliv jinému. Je pravda, že jsme placeni daňovými poplatníky, ale že by jsme nic nedělali to není pravda. Kdo myslíte, že hlídá po nocích vaše klidné spaní, kdo hasí vaše požáry, kdo ohledává každého troubu co se zabije na silnicích nebo spáchá sebevraždu, kdy vyřizije všechny vaše problémy na úřadech, no přeci my všichbni státní zaměstnanci. Myslím si, že jsme již na oltář vlasti položili dost velkou oběť, protože čeho je moc, toho je příliš a on jednou ten pohár trpělivosti musí přetéct a pak se dějí věci jako třeba v roce 1948 kdy vyhrála dělnická třída s komunisty a sesadila kapitalisty, nebo v roce 1989,kdy opět dělnická třída, tentokrát společně s inteligencí komunisty od vlády odstavile. A poklud si myslíte, že ve státní správě je až tak dobře, tak máte možnost, se po získání příslušného vzdělání, přihlásit a taky si užívat. Přeji všem křiklounům pěkný podvečer.
PS:
Bývalému ministrovi vnitra panu Ivanu Langerovi nevěřte ani slovo. Ten co tu papulu otevře, tak z ní vypustí vždy LEŽ nebo KRAVINU.
  25.11.2009 18:08 pro Ronin
 
Kdyby se v soukr. sféře nadbytečně propouštělo, jako že se propouští, tak kdo by na tebe makal? Práce máte jistě dost, ale je vás na ni nadbytek, část st. zaměstnanců bych propustil, tak jako v soukr. sféře. Vždyť je to jasně daný. Méně policistů a stejné platy a nebo stejný počet policistů a menší platy. Tak za co chceš šmoulo stávkovat? Vem si, kolik máš za měsíc nachrápaných hodin v práci, a to ten kdo dělá u mašiny úkolově nemá. Buď soudný.
  25.11.2009 19:08 xyz
 
Hovořil jsem s mnoha bývalými kolegy a většina s demonstrací nesouhlasí, protože ví, že se vše může otočit proti policii jako celku, jestli se ve sdělovacích prostředcích uvede, že snížením o 4% přijdou policisté cca o 1500,- Kč, tak si každý umí spočítat kolik je 100 %. Proti policii zejména ve veřejném mínění, které i tak není nejlepší. A odbory u policie ? Jaká je organizovanost ?
  25.11.2009 19:47 svatá
 
pravda Bohumile. Jen blbněte §!!!
  25.11.2009 20:32 Ronin
 
Stále tady mluvíš o soukromé sféře tak ti dám příklad jak to u PČR chodí, na toho jednoho tvého dělníka u soustruhu obrazně řadového poldů vychází tři mistři tedy vedoucí. To je v pořádku ? Ten pán nahoře před svým nástupem mluvil o snižování míst na PP a MV a co se stalo, všichni tam zůstali a akorát jim narostl plat. Tehle stát pod vedením pravice nebo levice dělá jeden kopanec za druhým a jenom se mrhá prachama a teď na to mají poldové, hasiči a další státní zaměstnanci doplatit.
  26.11.2009 14:23 xxx
 
Stále dokola :!Platím si vás ze svých daní,tak držte h.by a makejte!" A policista,hasič ze svých příjmů neplatí daně?!Ba že platí.Že s tím ti le.plové neumějí hospodařit já teda rohodně nemůžu.Dnes 4%(7-10%),příští rok bude co?Sami si darmož.outi už odhlasovali na příští rok, že si přidají a ostatní ať se třeba pasou.Od Francie by jsme se měli učit a jejich odborů.Nikdo nechce za stávající situace přidat,ale zachovat nějakou životní úroveň.Pokud policii nezaplatí stát, zaplatí ji protistrana-to je prostě realita(jak řekl kdysi ministr vnitra Sacher).Na nějaký jeho (toho vpravo nahoře)kodexy policisty se každý s chutí vykašle.Pak si všichni budete stěžovat, že zde bují korupce.Uvědomte si, že hranice, kdy spoustu poldů dělá svoji práci zatím ještě stále z přesvědčení, je velmi tenká.Volají ze svých telefonů za své peníze, spoustu hodin jim nezplatí etc.Pokud to takhle půjde dál, přijde doba, kdy se nikomu ve volnu nedovláte, aby přišel rychle pomoct do práce a nikdo nehne ani o mm víc prstem než bude muset.Jediný a neoddiskutovatelný motivační prvek jsou peníze.Kdo tvrdí něco jiného-lže.Proč není takhle napadána AČR, jeden skandál za druhým a přitom od bitvy na Bílý Hoře, kromě misí snad nikde nevystřelili, pokud zorvna nestřílejí po sobě.To je pračka na peníze - Gripenama počínaje a 1000,-Kč i víc za m2 sádrokartonu konče, když se dal v té době normálně pořídit za 200kč/m2 aj.
  24.11.2009 13:15 tak
 
o víkendu poslední služba a Sbohem a šáteček,a Vám pane ex ministře z celého srdce přeji,aby Vás jednoho krásného a slunného dne sebrali a zavřeli,doufám,že se toho ještě dožiji-LIKVIDÁTORE POLICIE
  24.11.2009 13:28 .
 
:-)
  24.11.2009 18:12 for tak
 
do roka a do dne toho budeš litovat
  24.11.2009 19:11 pro for tak
 
Nevím proč by měl litovat a dělat mocipánům u P ČR blbečka. Neznám nikoho kdo odešel, že by litoval. Tak nekal blbe vodu.
  25.11.2009 07:34 Tak
 
asi žiješ v jiném světě troubo!
  25.11.2009 07:44 znám
 
Znám jich mnoho co litují, ale protože jsi nikdy řádný policajt nebyl, tak Ty asi ne..
  25.11.2009 08:22 fekete
 
skončil jsem v dubnu, bylo to hodně těžké rozhodování (slušný plat, zajímavá práce), ale holt přechodné období je skončené a já měl strach, že narazím na blbce, který mě vymastí v době, kdy nebudu mít nárok na výsluhu (prostě nebudu moci prásknout dveřmi), ale víte, že se mi někdy zasteskne a dokonce se přistihuji, že se to předtím začínám trochu idealizovat - naštěstí si pak rychle vzpomenu na to, co se civilistům dost těžko vysvětluje (hlavně, co si člověk nechal všechno líbit, protože to bylo třeba v zájmu celku - bylo mu to blbý vůči kolegům dělat problémy), každopádně nyní jsem úředníkem s výsluhou a nemohu si stěžovat
  24.11.2009 11:03 -4%
 
je tak málo, že bych o tom nechtěl ani mluvit, protože co udělá vláda, sníží na oplátku stavy a to je horší než těch pouhých -4%
  24.11.2009 18:02 Klokan
 
Ale co, proč pouze 4% nebo 10%, ať vezmou rovnou 50%, nebo ať policií zruší a také armádu. Můžeme tu mít takovou pěknou anarchii.
  24.11.2009 19:31 Ronin
 
Když snižit plat a stavy tak přijmout Holanský systém ve kterém se nešetří kdejaká kravina. Pro neznalé nikde v zahraničí se nešetří ztráty mobilů platebních karet, dokladů a RZ ? Také tam policie nešetří drobné krádeže a to ani ty s vloupáním ? Po odcizeném vozidle pátrá pouze v případě, kdy jeho hodnota je přes 100.000,- Kč.
Pak se tady odborníci nedivte, že v ČR je nejvíce poldů na počet obyvatel, když se u nás musí šetřit kdejaká kravina.
  24.11.2009 22:06 XXXP
 
Svatá pravda Ronine. Máme tady ale odborníků na policejní práci, že ano.
  23.11.2009 18:52 Íčko tunel
 
Úřednická vláda Jana Fischera si v posledních měsících získala neobvykle vysokou důvěru veřejnosti. Bezmála tři čtvrtiny populace jí důvěřuje, díky čemuž se v posledním průzkumu společnosti CVVM poprvé vyhoupla před prezidenta Václava Klause. Přitom i důvěra v něj se drží vysoko na 68 procentech. Naopak nejméně lidé projevují důvěru v Poslaneckou sněmovnu.
  22.11.2009 22:42 -10%
 
je tak ideální stav!!!!
  24.11.2009 01:15 NePo
 
Ano,souhlasím, pokud to bereš v procentuálním zeštíhlení počtu velitelských funkcí
  24.11.2009 09:25 Pepa
 
Deset procent letos a deset procent napřesrok. A to chceme jít demonstrovat? Za co? Za to že jde o pouhá 4 procenta? Je vidět, že u sboru jsou stále čím dál více nemakačenků a netáhel. Za málo práce ( za nic ) hoédně peněz ( balík).Jak jsem výše psal hasičům a policajtům 10 letos a 10 napřesrok. Nelíbí se někomu tak ať jde a neotravuje nás poctivě pracující lid. Darmošlapy nikdo platit nebude.
  22.11.2009 21:58 policajt <policajt@seznam.cz>
 
Langr kecá že nezasahuje do diskuze