Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.01.2010 23:23 ooo
 
klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
12.01.2010 19:27 for a1a

proč, protože před rokem jste tady tlachali, jak všichni odejdete od PČR a teď se tam držíte jako klíšťata a ještě se vracíte, asi proto!!!!
> reagovat <
12.01.2010 20:01 no

já jsem od fízlů odešel a mohu říci,že jsem šťastnej a ze zkušenosti mohu říci,že to co se děje u pčr je vítězství hlouposti nad zdravím rozumem.
13.01.2010 06:49 ***

A tebe to šíleně štve, protože tě k PČR nevzali?
> reagovat <
19.01.2010 18:44 klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
  08.11.2009 18:33 mirek topolánek <mirek.topol@seznam.cz>
 
http://dolezite.sk/Unikla_agenda_Skupina_Bilderberg_planuje_ekon omickou_depresi.html

všichni co se bili za ratifikaci lisabonu jsou ovlávaní bilderbergem (topol i naše íčko)
  08.11.2009 20:43 XXXP
 
Velmi zajímavý článeček. Kdysi jsem někde, nevím kde, četl něco podobného a jak je vidět, tak to asi opravdu funguje. Vidím to tak, že celé lidské společenství je ovládáno několika málo mocnými na tomto světě, kteří rozhodují o bytí či nebytí ne jen člověka, ale celých národů.
  09.11.2009 19:40 PRO RONINA
 
prosím tě, o vymáhání pokut nemluv, je to jen malinkatá část toho co dělají či nedělají. Můžu říct, že todle mě docela bavilo, protože to je šaškárna.
  08.11.2009 09:27 Franta
 
Proč se proboha neudělá vnitřní audit. Spousta policajtů je zašitejch viz. cizina, dělaj práci, kterou by zvládla úřednice za 16 hrubého a místo toho by mohli bejt na těch ulicích. Bordel a nic než bordel.
  08.11.2009 11:41 Vítr
 
V ČR je evidováno cca 440 000 cizinců s povoleným pobytem. Kdo asi vyřídil jejich žádosti ?? kdo je kontroluje ??? kdo jim v rámci srávního řízení ukončí pobyt ??? Kdo plní kompenzační opatření ke kterým se zavázala naše republika když jsme šli do schengenu ??? A tak bych mohl pokračovat. Kdo neví co cizina dělá, at kritizuje to čemu rozumí. Asi by se někteří divili kdyby znali pravdu. Znám práci služeb u PČR a vám, že každá má svoje problémy a taky lidi co znevažují práci kolegů.
  08.11.2009 11:58 XXXP
 
Franto promiň, ale jdi se s auditem bodnout. Kde ho chceš dělat? Dole není co řešit, lítáme od jednoho případu ke druhému a někdy i nestiháme - to je potom práce nad čas do 150-ti zdarma. Když už audit, tak jedině na vedoucí funkce. Funkcionářů je u PČR jako sladkýho zelí. Každý z nich aby ukázal jak je důležitý, tak vymyslí nějakou kravinu a my dole se z toho můžeme podělat, protože není v silách žádného člověka, aby si všechny ty hovadiny zapamatoval.
Co se týká ciziny, tak do těch nerýpej, protože mají práce dost a dost, přesně jak uvedl Vítr.
  08.11.2009 12:21 bordel
 
Je to pravda. Policisté, pracující na cizině ( RCPP ) jsou lidé, neodvádějící žádnou práci, tuto složku je třeba zrušit. Ti se jen vezou, nedělají takřka vůbec nic a berou za to nepřiměřené peníze. Nad tím by se měli ti nahoře zamyslet a tyto lidi rozházet na obvody, aby konečně něco dělali a viděli by, jaká je na obvodech práce. Jenže polovina by raději šla do civilu, než makat na obvodech. V bývalém severočeském kraji se taky dostali na RCPP jenom tlačenky, kde rodiče pracující u PČR své ratolesti zašili na teplá nic nedělající místa. Nebudu rozvádět, bylo by to na dlouho. Ale tato složka je v dnešní době úplně na h..no.
  08.11.2009 17:16 práce
 
A Proto POMÁHAT a CHRÁNIT.
  08.11.2009 18:12 x
 
franto, a zkus se podívat kolik je nadbytečných celníků. a to berou ještě větší peníze jako vy, policajti.
  08.11.2009 18:40 Franta
 
for bordel díky za podporu, nikdo si to totiž nechce přiznat, ale plat 17000Kč hrubého je adekvátní, protože to přesně bere pracovník na stavebním úřadě, který má také zodpovědnost a je v kanclu, kde povoluje st. povolení v bačkorách!!!!!!
  08.11.2009 18:50 franta
 
a ještě jezděj do lázní hnus fialovej!!!! Pravejm policajtům bych dal modré z nebe, ale toto je na vyhazov.!!!!!
  08.11.2009 19:05 Ronin
 
Pro ty co se tady naváží do celníků a ciziny tak se někdy dívejte, když jedete károu, kdo staví a kontroluje tiráky ? Z ciziny se v současné době udělala druhá dopravka a mají samé DBA nebo akce s celníky a ČOI. V duchu hesla ať žije čárkový systém. Audit ano, ale od územních odboru výš a to nemluvím jenom o funkcionářích, ale také o občanských zaměstnancích.
  09.11.2009 10:01 .
 
Nemyslím si, že je vhodný v době, kdyby měli všichni táhnout za jeden provaz proti těm, co dopustili současnou situaci, se vzájemně napadat kdo co dělá a kdo kolik za to bere. S pozdravem děv.a pro fšechno=obvoďák z okresu :-)
  09.11.2009 14:32 Dušan
 
to,že cizina padne a půjde pod obvody a dopravky,je už na spadnutí - nejsou peníze!!!
  09.11.2009 16:49 PRO RONINA
 
nikdo se do celníků a ciziny nenaváží. jen můžu sdělit, že celníků je nadbytek. Ano, někteří stojí na dálnici a "kontrolují" kamiony především z třetích zemí a stále dokola provádí kontrolu u stejných obchodů, kde prodávají větnamci, což je opravdu k smíchu. Další skupinou jsou spodtřební daně, kde jezdí stále dokola po pálenicích a do potravin kontrolovat kolky na flaškách. Takže udělat čistku, jelikož tito pracovníci mají 4 rizikového, což se mi zdá v poměru k hasičům, ke kterým vznáším opravdu obdiv, docela dost. PS: a to jsem raději nemluvil o zařazení celníků do výkonu cel. řízení a právní oddělení.
  09.11.2009 17:06 Ronin
 
To snad nemyslíš vážně, že se tady nikdo nenaváží do celníků a ciziny ? Stačí si přečíst jenom pár stránek nazpět. Jinak si zapomněl na jednu podstatnou věc co celníci v současné době dělaj a to, že vymáhají uložené pokuty ( nezaplacenky ). A vymahatelnost těchto pokut vzrostla oproti dobám co to měli na starost FÚ a v té době bylo běžné, že lidi na místě pokuty zaplatili a dneska samá nezaplacenka.
  09.11.2009 21:17 pro frantu a jiné specilisty
 
Koukám , že to tu je samý specialista, který zná všechny složky u PČR a hlavně cizinu!!!! Vás je pánové u PČR opravdu škoda! Když se vám nelíbí práce na obvodech , tak proč jste tam lezli? Ted pomlouváte jiné...........
  09.11.2009 21:24 pro některé
 
cizina pod obvody a dopravku na spadutí? BOže, kdo to tu blije za blbosti, fakt jste umělci. Pánové raději něco dělejte, než takhle hloupě psát. Kdyby někdo z těch co to tu plivou po skoro všech znali specifika těchto služeb u PČR, tak tohle nemůže napsat.Závist je opravdu svinstvo, že jo, Češi...
  09.11.2009 21:36 pro všechny
 
Cizinu rozpustit a rozházet na obvody, prostě tam, kde jsou potřeba. Na cizině to rozhodně není. Nikdo nezávidí, ale buďte soudní.
  05.11.2009 17:01 modrý podvodník
 
Západočeská univerzita v Plzni podá návrh, aby byl poslanec ODS Marek Benda zbaven svého titulu JUDr. Ve čtvrtek to oznámil rektor univerzity Josef Průša po dohodě s novým děkanem právnické fakulty Jiřím Pospíšilem.
  09.11.2009 10:05 .
 
Pdv.Benda (zkratka pro rychlotitul z Plzně) titul určo N E V R A T Í p r o t o ž e t o p o s l a l i v y ř e š i t P o s p í š i l a ( o d s ).Tý brďo, škoda, že Benda nedělal víc odklepů v té rigorózní práci, mohl to být hotový román :-)
  03.11.2009 18:58 tunel Íčko
 
Tak musím Langerovi "poděkovat" za datové schránky. To je byrokratický paskvil zatěžující slušné lidi...
  03.11.2009 21:27 Ivan
 
Ivan Langer v dobách, kdy byl ministrem vnitra, dělal co mohl a za jeho úsilím je vidět mnoho odvedené práce. Nové služebny, recepce, kanceláře, automobily, nové počítače, odstranil generační špunt, zvýšil mzdy, tak co měl asi více pro policisty dělat? Já včetně vedení jsme spokojeni, kancelář konečně vypadá na kancelář 21. století, ne na starou pastoušku.Je menší, ale za to útulnější a teplejší. 99 procent policistů bylo za vedení Ivana Langera spokojeno, jak s podmínkami v samotné službě tak finančním ohodnocením. Za jeho působení byli všichni spravedlivě odměňováni a vyznemanáváni.
  03.11.2009 22:14 XXXP
 
for Ivan
Ano, ano, Langer v době kdy byl ministrem vnitra opravdu dělal co mohl, ale především sám pro sebe a pro své kamarádíčky. Nevím kde sloužíš, ale podle tvé reakce bych to tipoval nejméně na krajšké ředitelství, ale spíše na policejním presidiu, protože na služebnách kde slouží řadoví policisté se nezměnilo vůbec nic, tedy pokud nepočítám předražené a nesmyslné recepce. Co se týká zvýšení platů, tak to se dole taky nekonalo, tedy něco málo bylo dolů mezi řadové policisty posláno, ale až po demonstraci a to ještě nebylo do tarifů, ale do mimo tarifních složek platu, které můžu, ale nemusím dostat. Zkrátka 0 (nula) od 0 (nuly) pošla.
  04.11.2009 16:27 tunel Íčko
 
Souhlasím, že toho udělal pro PČR dost, ale proč tak nákladné recepce s TV a proč datové schránky zatěžující neskutečným způsobem policisty a administrativní zaměstnance.
  04.11.2009 19:42 netunel
 
Administrativa se policistům pomalu odbourává, ale zase dělat něco musí. Vždyť 2/3 policistů je nevytížena, prostě marní čas za státní peníze v zaměstnání, a tomu pan Langer chce udělat konec. Až se příští rok pan Langer vrátí zpět na místo ministra vnitra, tak doufejme, že svoji reformu zdárně dokončí ku pospěchu nás všech. Tak mu držme palce.
  04.11.2009 20:51 sniper
 
... lidi že na toho provokatéra pořád reagujete, jako byste ho neznali...
  05.11.2009 09:13 tunel
 
pro tebe je to provokatér, ale pro mě má v něčem pravdu, akorát si to nechcete někdo přiznat.
  05.11.2009 13:06 sniper
 
4 tunel: vždyť ten provokatér jsi Ty, tak tady některé, co Tě ještě neprokoukli, nevoď za noc, páč na tyto a podobné stránky (ubs, policista) z civilistů nikdo kromě Tebe nechodí! Co by tady taky dělali, ono by to bylo úchylný kdyby sem chodili... tak jako já nechodím třeba na stránky železničářů, lékařů, učitelů... je mi totiž úplně jedno, jaký mají platy a nikomu nezávidím, kdyby bral lékař půl mega, ať je klidně bere! Kdo si co prosadí, ať má a závistivci (včetně Tebe) ať se zlostí kroutí jak paragrafy! Jinak Tě zdravím :-)
  05.11.2009 18:10 tunel
 
Snipere, ty jsi se musel dočista zbláznit. Dej si voraz, máš toho už dost a nebo to neber ani ředěné.
  05.11.2009 19:28 netunel
 
Jsem policista, žádný provokatér a když to kolem sebe vidím, to je děs a běs. Jediný Langer tomu udělá přítrž. Levá strana neví co dělá pravá, hlavně ,že se vezeme a bereme nekulturní peníze.Mě se to prostě nelíbí, je to úděsný.
  07.11.2009 08:11 Ronin
 
for tunel
Langer tomu udělá přítrž to je snad vtip ne ? Za Íčka se snížili kritéria pro příjem nováčku a nabralo se kde co. Díky Íčkovi máme nová vozidla, která stojí před oddělením, protože není benzín. Nová PC jsou k ničemu, když je pomalý přenos dat. Tyhle pozlátka stály ranec, ale nic nezměnili.
  03.11.2009 18:12 Jiří
 
Jediná šance pro tuto zem je násilná revoluce , kde se národ zbaví všech parazitů , tj. stávajících politiků razantním způsobem. Již nikdy žádný samet. J.
  09.11.2009 10:06 xxx
 
Díky za podnět. BIS si tvoji IP adresu určo schová pro případné rozpracování. S pozdravem Í :-)))
  02.11.2009 17:13 modrý lump
 
Poslanec ODS Marek Benda, jehož rigorózní práce z plzeňských práv nesplňuje svým rozsahem požadavky, uznal svou chybu. Zároveň dodal, že je připraven práci na požadovaný rozsah doplnit a pokusit se ji znovu obhájit.
  02.11.2009 17:24 Benda
 
Nic si už nedoplní, ale ono to je snad teď už jedno. Buďme rádi, že nám sníží plat jen o 4 procenta, čekal jsem, že tak o 10. Ale i to by se dalo zkousnout, jsou lidé co jsou na tom hůře. Mě by to z mých 32 OOO Kč,- čistého nevadilo, i když by to zamrzelo. Čert, aby vzal Bendy a spol.
  02.11.2009 17:40 martin
 
aha, tak pokud máš 32 ooo čistýho, musíš být jedině okresní ředitel! (platový tabulky si může každej dohledat, to neokecáš) Ale spíš jsi jen blbec a provokatér...
  02.11.2009 17:49 Klokan
 
Bendo, Bendo. Ty jsi ale..... Doufám, že oněch 6 % pošleš na dobročinné účely, nebo je třeba věnuješ na účet pro policisty, kteří zahynuli ve službě.
  03.11.2009 10:04 fekete
 
tak to se Martine rychle probuď, jestli myslíš, že u P ČR nemají 32.000,-Kč i řadovky (tedy některé, že) - sám jsem viděl u některých vybraných elitních kolegů i dvouciferné osobní ohodnocení - a jejich přínos firmě byl tristní (no aspoň uměli dobře vařit a starali se o auto, to je taky pravda)
  03.11.2009 16:40 Benda pro Martina
 
Ředitel nejsem a u žádného elitního útvaru také ne. 8 PT, 7 st., 4 000 rizikové, 3 000 osobní, 5 000 za vedení a pak počítej. 4 x do roka nevýrazná odměna. Je to jedno, ale 10 procent by bylo na dnešní dobu optimálních. Znám i řadové policisty s 32 OOO Kč,-.
  02.11.2009 04:36 jarda
 
Ač vím, že nikdo nevěřil, že by Langer neměl nějaké prebendy na pronájmu lázeňských domů MV, doporučuji k pozornosti tento článek:
http://www.novinky.cz/domaci/183141-pronajem-lazenskych-domu-vni tra-mohly-provazet-uplatky.html
Jsem velice zvědav, jak se podaří to superlumpárnu zamést pod koberec. Bude to asi těžké, ale ódésáčkové se určitě budou snažit.
  02.11.2009 13:34 .
 
Uuž je to dávno zametené!Vláda na svém zasedání řekla, že se tím nebude zabývat.Musel by kdokoliv z ČR podat trestní oznámení na neznámého pachatele, byť všichni vím, že je známý :-P
  02.11.2009 17:15 CLX
 
Ivan je velký podvodník, ale takových je pod modrým ptákem hejna........
  01.11.2009 21:34 modří podvodníci
 
Poslanec ODS a předseda ústavně-právního výboru Sněmovny Marek Benda zřejmě získal titul doktora práv neoprávněně. Uvedla to Česká televize s odkazem na pořad 168 hodin, který zkoumal jeho rigorózní práci na Právnické fakultě Zapádočeské univerzity v Plzni. Nová komise, která mezitím začala zkoumat absolventy práv, zatím odhalila deset sporných případů ze sta.
  02.11.2009 04:38 jarda
 
Ale, ale, to je nepříjemné! Vždyť my na Jánském vršku jsme vždy říkali, že takovou lumpárnu udělal jen křišťálový Standa. A teď v tom kejvá další náš milovaný synek. To je určitě nějaká pomluva. Není přeci možné, aby Mareček Bendů něco takového udělal.
  01.11.2009 20:47 UBS jak to tam
 
dlouho vydrží díky cenzuře
obavy

to se potvrdilo, nikdo neodejde, protože se na úřady prostě nevejdou a do jiného sektoru je pochopitelně nikdo nechce. Zeštíhlit policii a vyhnat netáhla!!!! To je cesta z krize!!!
  01.11.2009 20:48 Za
 
darmo drahý vypráskat bičem policejní netáhla!!!
  02.11.2009 13:09 civil
 
Pravdou je,že ti co něco málo uměli už jsou dávno v civilu a zůstali jen srdcaři :-)))
  01.11.2009 11:20 Hijack
 
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=254&r=mfstredcech&c=1281605