Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  12.05.2009 19:16 šťoural
 
No to by se jedem posral prodejem majetku MV ČR se financuje činnost Policie ČR a co když už nebude co prodávat, tak se zruší Policie nebo co?

Langere ty si to vymyslel:-(( dobře, že si pryč.
  12.05.2009 21:40 blue
 
Tunel Langer to je diletant made in ODS....
  11.05.2009 22:39 Chytry z Nitry
 
Utečte všichni dokud je čas a na nic nečekejte!!! Ať si tam ti bývalí bolševíci sedí a velí sami sobě:-)
  12.05.2009 14:35 Pravda
 
bohužel...pradu díš.
  12.05.2009 18:45 Klokan
 
Jenom debil by za současné ekonomické situace odcházel od policie. Nikdy nebudeme bohatí, ale ať si říká kdo chce co chce, je to svým způsobem jistota. Navíc velká výhoda, že po určitých letech dostaneme rentu a pokud jsme vyhořelí, můžeme odejít a najít si něco klidnějšího, méně nebezpečného. A co to tady meleš o bolševicích ? 20 let od revoluce.
  12.05.2009 19:19 for Klokan
 
chápu tvé mládí a nezkušenost, ale mezi policejní elitou je spousta lidí s VUML-em, Ruskou VŠ... atd. Nevíc je smutné, že spousta z nich tomu věřila :-( ... a dnes...
  12.05.2009 20:31 for Klokan
 
souhlas
  13.05.2009 06:26 for Klokan
 
A co to vypovídá? Jedním z mých šéfů byl absolvent VUMLu a ruské VŠ. A byl to jeden z nejférovějších velitelů. Škoda, už nežije. Není to o absolvování té které školy, ale o charakteru toho kterého člověka.
  13.05.2009 08:03 Klokan
 
Přesně tak, není to o škole ale o lidech. A jen pro tvou informaci. Je mi 37 a u policie jsem 18 let. Znám spoustu poctivých poldů, co sloužili za bývalého režimu, dělali si jen svou práci a stíhali pachatele. A po x letech u policie se dočkali akorát tak snížení hodnosti. A také znám spostu mladých s VŠ, co nikdy nebyli na obvodech, jsou vychcaní jak mraky a jediným jejich zájmem je dostat se co nejdříve co nejvýše. Je to o lidech.
  13.05.2009 15:59 M.L.
 
ano, je to o lidech. Jenže bohužel většina lidí, kteří jsou ve vedoucích funkcích a jsou vyčuraní jak mraky byla právě sepjatá s minulým režimem a Ti co již neslouží tak tak na teplá koryta nasadili svoje ratolesti.
  13.05.2009 16:34 For Nitra
 
bohužel do služebního poměru k STB nebyl vybrán žádný "blbý" policajt, ale člověk se vzděláním, čili elita, kterou nemohl postihnout ani nový služební zákon. Je zajímavé, že po revoluci najednou nikdo nebyl komunista, nikdo nesouhlasil se starým režimem... atd. Je to stejné jako když ministr financí Kočárník prohlásil, že je třeba provést privatizaci majetku do civilních rukou jakým koliv způsobem. To je přesně to stejné
  11.05.2009 21:23 Civil a kde jsou ty časy
 
přečtěte si laskavě diskuze tak před rokem. To každý chtěl zdrhnout, ale dnes ticho po pěšině. Každý kdo má pod čepicí se drží st. sféry. Kdo odejde může rychle padat na hubu. Pár bláznů se najde a možná nějaký mazánek, co mu otec připravil pozici.
  11.05.2009 21:20 Do
 
státní sféry chce dnes každý!!!!
  11.05.2009 19:45 Stavy
 
jsou naplněny a to Langer dokázal. Kdo jde do civilu je sebevrah.
  11.05.2009 21:01 for stavy
 
asi jsi požil nějaký am-fet-amin. Stavy naplněny nejsou. Pořád se to motá kolem 4500 - 5000 volných míst. Nebere se z důvodu financí ty jelito !
  11.05.2009 21:19 pro d
 
věř nebo nevěř, ale ještě jednou pro tele. U nás jsou volná jen 2 pl. tř v počtu cca. 15 ks. Žiješ asi v jiném světě a nebo se ti to zdálo, když jsi požil.
  11.05.2009 21:21 Proč
 
dnes nokdo neutíká do civilu?
  11.05.2009 22:34 F1
 
To, že se plní díry po odchodu odejivších není zásluha člověka jménem Langer ( na tom žádnou zásluhu nemá - lidi si sami našli cestičku ), ale současného nejčastějšího slova ve světě " Krize ". Na oslavu je čas až po nutné době na zjištění zda je tento nově nabraný kádr stabilní a bude mít trpělivost překonávat veškeré nástrahy služby při možnosti i jiného slušného fleku - tím je mysleno samozřejmě za 2-3 roky po krizi. Krize je holt krize, to jistě nikdo nepopírá, že je to teď na levačku. Ale čas to ukáže a bezbřehá rychlokvašná hodnocení nejsou moc chytrá. Asi tak.
  13.05.2009 07:41 sniper
 
... jo, stavy jsou naplněny a proto spustilo MV další náborovou kampaň... přemýšlej hochu než příště něco napíšeš! :-)
  11.05.2009 17:36 Zajac
 
Člověk by si sedl až na zadek nad tím, jak někteří z Vás se tady vzhlíží k policejní ikoně jménem Komorous.Může být ikona všech ikon, ale jestli je tento vážený a všemi uctívaný pan Komorous zatížen svojí minulostí,tak by měl zůstat, tam kde je.
  11.05.2009 16:49 no comment
 
jedno je třeba uznat. rozkradl zbytek co zůstal a zabezpečil svoji rodinu a znamé. doufejme že mlýny brzo domelou.
  11.05.2009 16:48 :-)))
 
nejvetsi dylino odeslo. a ted jeste at tahne ten kaspar na PP se svyma pohunkama a managerama na krajich
  11.05.2009 17:05 Červenka
 
A kdo tomu bude velet? Paroubek a spol. anebo zázrační vysoškoláci všeho druhu s roční praxí,případně vysokoškoláci typu Majster odborné prípravy, pak je tady ještě armáda vysloužilých 60 letých komančů, estébáků a různého SNB póvlu.Koho si vyberete ?
  11.05.2009 16:11 Polda
 
Proč se nevyhazují poldové za to, když mají dopravní nehodu s alkoholem? A když ji má jeden dvakrát, tak stále ne... není to divné?.. I když jsem kolega, to mi tedy hrozně vadí!
  11.05.2009 14:18 KOLAPS
 
TOALETNÍ PAPÍR ZATÍM JE, ALE CO BUDE DÁL..........
  11.05.2009 14:53 xyz
 
nic